Η διδασκαλία της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης στα Π.Τ.Δ.Ε. και οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής αποτελεί η διερεύνηση ενός γνωστικού τομέα των προγραμμάτων σπουδών στα Π.Τ.Δ.Ε., δηλ. αυτού που αφορά το περιεχόμενο της διδασκαλίας της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, σε συσχέτιση με τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές αντιλήψεις, άρα, έμμεσα, με τις διδακτικές και παιδαγωγικές πρακτικές εκπαιδευτικών απόφοιτων των Τμημάτων αυτών, αναφορικά με όψεις της αναπαραγωγικής λειτουργίας του σχολείου. Η διερεύνηση της διδασκαλίας της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης επιχειρείται μέσα από την ανάλυση του επίσημου περιεχομένου των σχετικών μαθημάτων που διδάχτηκαν στα Π.Τ.Δ.Ε., όπως αυτό αποτυπώνεται σε αντιπροσωπευτικό δείγμα έντεκα (11) διδακτικών συγγραμμάτων, τα οποία έχουν διανεμηθεί και αποτελέσει περιεχόμενο των εν λόγω μαθημάτων στα Τμήματα αυτά τη χρονική περίοδο 1984-2004. Η ανάλυση αφορά τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται τρία βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τα οποία συμπυκνώνουν, την κυρίαρχη αναπαραγωγική λειτουργία του σχολείου ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of the doctoral research is the study of a particular cognitive discipline at the Departments of Primary Education and the Primary School Teachers (DPE&PST) that is the content of teaching the sociology of education. The study of the sociology of education courses was connected with the educational and social perceptions and, indirectly, the teaching practices of primary school teachers who are graduating from the DPE&PST, concerning the aspects of the social reproduction function of education. The study of the sociology of education focuses on a content analysis of the academic courses taught at the DPE&PST as it was printed on a representative sample of eleven course books that have been distributed to students of the DPE&PST during a twenty year period (1984-2004). The analysis examines the manner that three basic elements of the educational process are presented, which condense the dominant reproduction practice of school. Specifically, the analysis concerns the manner ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34832
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34832
ND
34832
Συγγραφέας
Διαμαντής, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Νούτσος Χαράλαμπος
Μαραγκουδάκη Ελένη
Σιάνου Ελένη
Αθανασιάδης Θεοχάρης
Γρόλλιος Γεώργιος
Κατσίλλης Ιωάννης
Μπενινκάζα Λουτσιάνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδασκαλία της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης; Παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης; Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Κοινωνικές οπτικές-διδακτικές πρακτικές εκπαιδευτικών; Αναπαραγωγική λειτουργία δημοτικού σχολείου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 299 σ. και Β' τόμος 325 σ.), πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)