Ο επαναπροσδιορισμός του συνολικού έργου τέχνης μέσα από τις νέες τεχνολογίες

Περίληψη

H ιδέα του συνολικού έργου τέχνης συνδέει ένα πλήθος ανεξαρτήτων μεταξύ τουςφαινομένων (ιστορικών – κοινωνικών - φιλοσοφικών) δίνοντας τους μια ενιαίαπροοπτική. Ο όρος Gesamtkunstwerk μας απασχολεί ως αισθητική θεωρία λόγω τωνθεωρητικών κειμένων και του καλλιτεχνικού έργου του Ρίχαρντ Βάγκνερ, όπως επίσηςκαι λόγω της εγκαθίδρυσης αυτής της ιδέας και των προοπτικών που άνοιξε για νέεςμορφές τέχνης στο μέλλον. Το συνολικό έργο τέχνης επιθυμεί να είναι κατώφλι, μέροςδηλαδή της πραγματικότητας, και όχι αντιγραφή ή αντικατάστασή της. Χρησιμεύει στονα μεταφέρει πληροφορίες οι οποίες παρεμβάλλονται ως απούσες. Για το λόγο αυτό ημεταφορά είναι ο μόνος τρόπος προσέγγισής τους, κι έτσι ίσως εξηγείται το πώς ημουσική, η μουσικοποίηση των μηνυμάτων, επιτυγχάνει τη σύνδεση διαφορετικώνκωδικοποιήσεων, ώστε εμείς να μπορούμε να επικοινωνήσουμε τα μηνύματά της, χωρίςόμως να μπορούμε να τα εκλογικεύσουμε. Η μουσική αποτελεί τον ξενιστή ώστε ναοδηγηθούμε από την ιδέα στις δυνατότητες υλοποίησης τέτοιων ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The idea of the total work of art (Gesamtkunstwerk) is connecting a plethora ofcompletely independent phenomena (historical – social – philosophical ones) attributingthem a common perspective. The term Gesamtkunstwerk is important as an aesthetictheory through the writings and artistic work by Richard Wagner, and because of theestablishment of an idea that opened prospects for new art forms in the future. Thetotal work of art intends to be a threshold, as part of a reality, and not as its duplicationor its replacement. It serves the purpose of transmitting information that is inserted asabsent and thus, can only be approached through the metaphor. That is the reason whymusic, the musicalization of the messages, achieves the connection between differentcodification systems, which allows us to communicate its messages without being ableto rationalize them. Music becomes the host that leads us from the idea to the actualpossibilities of realization of such actions. The musical idea is for ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/33752
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33752
ND
33752
Εναλλακτικός τίτλος
The re-definition of total artwork ( Gesamtkunstwerk) with the use of new technologies
Συγγραφέας
Λέμη-Πετροπούλου, Εσθήρ (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Φράγκου - Ψυχοπαίδη Ολυμπία
Τσέτσος Μάρκος
Γεωργάκη Αναστασία
Ρηγοπούλου Καλλιόπη
Ζάννος Ιωάννης
Ζήκα Φωτεινή
Μουρίκη Αλεξάνδρα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Συνολικό έργο τέχνης; Περιβάλλον εμβύθισης; Βάγκνερ, Ρίχαρντ (1813-1883); Συναισθησία; Εικαστικός ήχος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
179 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)