Το Βασιλικό Διδασκαλείο 1834-1864: το δημοτικό σχολείο και η γένεση του διδασκαλικού επαγγέλματος στην Ελλάδα

Περίληψη

Κύριος στόχος της διατριβής είναι η μελέτη της ίδρυσης και της λειτουργίας της πρώτης, συστηματικά οργανωμένης και μακρόβιας Σχολής Μόρφωσης Δασκάλων της Δημοτικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, από το 1834 μέχρι το 1864. Επιμέρους στόχοι είναι η μελέτη της κατάστασης της δημοτικής εκπαίδευσης και των δασκάλων της την ίδια περίοδο. Η μελέτη διαρθρώνεται σε τρία επίπεδα:Μελετάται η εκπαιδευτική πολιτική για το δημοτικό σχολείο, η οργάνωση, η διάρθρωση, η μέθοδος και το περιεχόμενο διδασκαλίας, η εξέλιξη και διάδοση της δημοτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Ακολουθεί η μελέτη του οικονομικού, του κοινωνικού και του μορφωτικού επιπέδου των δασκάλων και ο παιδαγωγικός και κοινωνικός ρόλος που τους επιφύλασσε το ελληνικό κράτος. Τέλος, μελετάται η Σχολή Μόρφωσης των δασκάλων. Παρουσιάζεται η πρoϊστορία της μόρφωσης των Ελλήνων δασκάλων κατά την περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας, την περίοδο της Επανάστασης και του Καποδίστρια και έπειτα η ίδρυση της Σχολής το 1834. Παρουσιάζεται ο πρώτος και οι με ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main goal of this thesis is to study the founding and the operation of the first methodically organized and long-lived School for the Education of Teachers of Primary Education in Greece in the period between 1834 and 1864. Our specific goals are to study the status of primary education and of teachers during that time. The structure of our study is threefold: We study the educational policy concerning primary schools, the framework, the structure, the method and the content of teaching, as well as the evolution and the proliferation of primary education in Greece.What follows is the study of the economic, social and educational status of the teachers, as well as the educational and social role assigned to them by the Greek state. Finally, we study the School for the Education of teachers itself. We begin with the presentation of the history of the education of Greek teachers during the period of the Ottoman rule, the period of the Greek Revolution and of the governancy of Kapodist ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/33264
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33264
ND
33264
Εναλλακτικός τίτλος
The Royal School for the education of teachers of primary education 1834-1864: the primary school and the birth of the teaching profession in Greece
Συγγραφέας
Τζήκας, Χρήστος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
1996
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ράσης Σπυρίδων
Τσιάκαλος Γιώργος
Αβδελά Έφη
Ζιώγου Σιδηρούλα
Νούτσος Χαράλαμπος
Μπουζάκης Σήφης
Χαρίτος Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορία της εκπαίδευσης; Δημοτική εκπαίδευση; Δάσκαλοι; Σχολή μόρφωσης δασκάλων; Πρόγραμμα μαθημάτων; Διδακτικό προσωπικό; Σπουδαστές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
486 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)