Η δημιουργία κατά τον Αντρέ Πιερ ντε Μαντιάργκ: μια "ατομική κοσμογονία"

Περίληψη

Το παν-ικό σύμπαν του Αντρέ Πιερ ντε Μαντιάργκ (1909-1991) ακολουθεί μια συνεχή διαλεκτική οργάνωση, ενώ παράλληλα η πραγματικότητα υπονομεύεται διαρκώς από τη φαντασία. Επιπλέον, το σύνολο των γραπτών του διέπεται από μια θεματική όσο και αισθητική επαναληπτικότητα, εκρηκτική και καταστροφική, η οποία συνιστά την αναγνωρίσιμη «δυναμική γραμμή» της φαντασίας του. Η κατά Μπασλάρ κριτική του φαντασιακού και ιδιαίτερα η ρυθμανάλυση παρέχουν τα κατάλληλα μεθοδολογικά εργαλεία ώστε να αναδυθεί μια γενική εποπτεία μέσα από την εικονοποιητική δεινότητα του δημιουργού. Η μυθοπλασία του σχηματοποιείται ως ηφαιστειακή έκρηξη που εκτυλίσσεται σε τέσσερις χρόνους-στάδια που αντιστοιχούν στην προοδευτική συνειδητοποίηση του μαντιαργκικού όντος (το ον σε επιφυλακή, στο κατώφλι, σε αναστολή, φλεγόμενο). Η ποίησή του, που αναγιγνώσκεται με κύριους άξονες το ρυθμικό σύστημα και την ουσία του όντος, καταλήγει με τη σειρά της συστηματικά σε μια ηφαιστειακή κορύφωση-λύση. Συνεπώς, από δύο διαφορετικούς δρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

André Pieyre de Mandiargues’ (1909-1991) panic universe follows a continuous dialectic organization and, simultaneously, reality is being constantly undermined by imagination. Furthermore, the total œuvre is governed by a thematic as well as an aesthetic repetitiveness, explosive and catastrophic at the same time, which constitutes the recognizable “dynamic line” of his imagination. The imaginary criticism and especially the rhythm-analysis of Bachelard offer the pertinent methodological tools in order to reveal the general intuition out of the image-making verve of the creator. His fiction is schematized as a volcanic eruption which folds into four time-steps corresponding to the progressive realization of the mandiargic being. His poetry, read mainly in twofold axes, that of the rhythmic system and the substance of the being, ends in its turn systematically into a volcanic culmination-solution. Therefore, from two different directions (prose and particul ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32217
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32217
ND
32217
Εναλλακτικός τίτλος
La creation selon Andre Pieyre de Mandiargues: une "cosmogonie individuelle"
Συγγραφέας
Γραμματικοπούλου, Ευγενία (Πατρώνυμο: Ν.)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Λογοτεχνίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσατσάκου Αθανασία
Αμπατζοπούλου Φραγκίσκη
Δεμίρογλου Ελισάβετ
Φρέρης Γεώργιος
Μακροπούλου-Παπάκη Μαρία
Χρυσανθόπουλος Μιχαήλ
Καρατσινίδου-Παπαθανασίου Χρυσή
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Διαλεκτική; Ηφαίστειο; Καταστροφικότητα; Εκρηκτικότητα; Κριτική Του Φαντασιακού-Μπασλαρ; Υπερρεαλισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γαλλικά
Άλλα στοιχεία
284 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)