Η χρήση των στατικών παραστατικών πηγών στο μαθήμα της ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: απόψεις και στάσεις μαθητών και εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Ν. Πέλλας για τη χρήση φωτογραφιών και γελοιογραφιών ως πηγών στο μάθημα της ιστορίας

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση της λειτουργίας των φωτογραφιών και των γελοιογραφιών ως ιστορικών πηγών στο μάθημα της Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στην παρούσα εργασία οι φωτογραφίες και οι γελοιογραφίες μελετώνται στο πλαίσιο της πολιτισμικής θεωρίας ως πολιτισμικά προϊόντα και εργαλεία προσέγγισης του παρελθόντος, ενώ θεωρούνται πολυτροπικά κείμενα και κοινωνικές πρακτικές με επικοινωνιακό χαρακτήρα, η γλώσσα των οποίων στηρίζεται σε συμβάσεις της εποχής, στην οποία δημιουργήθηκαν. Αυτά τα χαρακτηριστικά τις καθιστούν πηγές της Ιστορίας. Στο πλαίσιο της εργασίας πραγματοποιήθηκε μια έρευνα πεδίου, προκειμένου να διερευνηθούν οι γνώσεις, οι γνώμες και οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών απέναντι στην αξιοποίηση των φωτογραφιών και των γελοιογραφιών ως ιστορικών πηγών, καθώς και οι αναγνωστικές δεξιότητες των μαθητών ως προς τα συγκεκριμένα είδη πηγών. Πρόκειται για μια επιτόπια έρευνα, περιγραφική/διαγνωστική, κατά την οποία εκπαιδευτικοί και μαθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation aims to investigate the function of photographs and caricatures as historical resources for the History course taught in secondary education. In this project the photographs and the caricatures are studied within the framework of cultural theory, as cultural products and tools that enable us to approach the past. They are treated as both multimodal texts and social practices with communicative function, whose language is based on the conventions of their specific time of creation. It is exactly these characteristics that render them historical sources. Within the framework of this project, a field survey was conducted in order to investigate the level of knowledge, the views and the attitude of both the teachers and the students towards the utilization of photographs and caricatures as historical sources, as well as to assess the students’ reading skills regarding this specific auxiliary material. It is a descriptive and indicative, localised survey, during w ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/30392
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/30392
ND
30392
Εναλλακτικός τίτλος
The use of static descriptive resources in history course in secondary education: views and attitudes of students and teachers of secondary education in prefecture of Pella about the use of photographs and caricatures as resources in the history course
Συγγραφέας
Παπαδάκη, Αντωνία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Κόκκινος Γεώργιος
Χοντολίδου Ελένη
Ζιώγου-Καραστεργίου Σιδηρούλα
Μπίκος Κωνσταντίνος
Κεσίδου Αναστασία
Μπονίδης Κυριάκος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορία; Φωτογραφίες; Γελοιογραφίες; Πηγές; Διδακτική μεθοδολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
403 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)