Αξιολόγηση των εργασιών στα σχολικά εγχειρίδια της ιστορίας Β΄ και Γ΄ γυμνασίου: διερεύνηση του βαθμού επίτευξης των διδακτικών στόχων
Περίληψη
Η διατριβή αποσκοπεί να αξιολογήσει τις εργασίες των σχολικών εγχειριδίων της Ιστορίας της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου (2006/7), ως προς το βαθμό επίτευξης των διδακτικών στόχων του μαθήματος. Οι εργασίες διερευνήθηκαν ως προς την επίτευξη της Διαθεματικότητας, κυρίαρχου σκοπού των ισχυόντων ΔΕΠΠΣ/ ΑΠΣ Ιστορίας (2003) και ως προς την επίτευξη των λοιπών ρητών διδακτικών στόχων. Η έρευνα εκπονήθηκε στα πλαίσια της Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης, σύμφωνα με το σκοποκεντρικό μοντέλο του Tyler (1969) και με μεθοδολογικό έρεισμα το μοντέλο συνοχής εκπαιδευτικού υλικού και ΔΕΠΠΣ/ ΑΠΣ των Καρατζιά- Αλαχιώτη (2008). Ως ερευνητικό εργαλείο για την ανάλυση και ερμηνεία του υλικού επιλέχτηκε η Ποσοτική Ανάλυση Περιεχομένου. Από τις αναλύσεις της έρευνας διαπιστώνεται ότι η Διαθεματικότητα επιτυγχάνεται σε υψηλό βαθμό, καθώς εντοπίζονται στις εργασίες των δύο εγχειριδίων σε ποσοστό 93% και 95%, αντίστοιχα, τα τρία ή και τα τέσσερα διαθεματικά χαρακτηριστικά: διαθεματικές διασυνδέσεις, διαθεματικές έννοιες, δι ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The thesis aims to evaluate the activities of the History textbooks (2006/7) of the second and third grades of Lower Secondary school regarding the degree of the learning objectives achievement. The activities were investigated both in the light of the achievement of Interdisciplinarity, which constitutes the dominant purpose of the existing DEPPS/APPS History (2003) as well as the achievement of the rest of the explicit teaching objectives. The survey was carried out in the context of Educational Assessment, according to Tyler’s target-centered model (1969) and also Karatzia’s – Alahiotis (2008) model of coherence of educational material and DEPPS/APS. The research tool selected and used for the analysis and interpretation of the material was Quantitative Content Analysis. The analysis of the research confirms that Interdisciplinarity is achieved at a high degree, as the frequency occurrence of three to four cross-curricular features such as cross-curricular associations and concept ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.6 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.