Περίληψη
Ο κύριος στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες συγκριτικά με τους μαθητές χωρίς μαθησιακές δυσκολίες στη διεκπεραίωση των κατ’ οίκον εργασιών τους. Εξετάζεται επίσης ο χρόνος που αφιερώνουν οι μαθητές στη μελέτη στο σπίτι, η έκταση και το είδος της βοήθειας που δέχονται από τους γονείς, καθώς και ο ρόλος των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής σε σχέση με τις κατ’ οίκον εργασίες.
Στην έρευνα συμμετείχαν 108 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες οι οποίοι φοιτούσαν σε τμήμα ένταξης και 108 συμμαθητές τους χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Η διερεύνηση των προβλημάτων έγινε με τη Homework Problems Checklist (HPC) η οποία συμπληρώθηκε από τους γονείς, ενώ ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από τους ίδιους τους μαθητές, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής. Πραγματοποιήθηκαν επίσης συνεντεύξεις με επιλεγμένο αριθμό γονέων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
Βρέθηκε ότι οι μαθητές με μαθησια ...
Ο κύριος στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες συγκριτικά με τους μαθητές χωρίς μαθησιακές δυσκολίες στη διεκπεραίωση των κατ’ οίκον εργασιών τους. Εξετάζεται επίσης ο χρόνος που αφιερώνουν οι μαθητές στη μελέτη στο σπίτι, η έκταση και το είδος της βοήθειας που δέχονται από τους γονείς, καθώς και ο ρόλος των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής σε σχέση με τις κατ’ οίκον εργασίες.
Στην έρευνα συμμετείχαν 108 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες οι οποίοι φοιτούσαν σε τμήμα ένταξης και 108 συμμαθητές τους χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Η διερεύνηση των προβλημάτων έγινε με τη Homework Problems Checklist (HPC) η οποία συμπληρώθηκε από τους γονείς, ενώ ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από τους ίδιους τους μαθητές, τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής. Πραγματοποιήθηκαν επίσης συνεντεύξεις με επιλεγμένο αριθμό γονέων μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
Βρέθηκε ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν πολύ περισσότερα προβλήματα στη διεκπεραίωση των κατ’ οίκον εργασιών τους σε σχέση με τους συμμαθητές τους. Αφιερώνουν τον ίδιο περίπου χρόνο για μελέτη με τους μαθητές χωρίς μαθησιακές δυσκολίες, αλλά δέχονται πιο άμεση και μεγαλύτερης διάρκειας βοήθεια από τους γονείς. Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες αν και αφιερώνουν σημαντικό χρόνο στη μελέτη, δεν καταφέρνουν οι περισσότεροι να ολοκληρώσουν παρά μικρό μόνο μέρος των εργασιών τους. Επιπρόσθετα, η φοίτηση στο ολοήμερο καθώς και τα ιδιαίτερα μαθήματα δε συμβάλλουν στη μείωση των προβλημάτων ούτε στην αύξηση των εργασιών που ολοκληρώνονται από τους μαθητές. Η πολύωρη και αναποτελεσματική μελέτη συχνά οδηγεί σε εντάσεις μεταξύ του μαθητή και της μητέρας του και επηρεάζει αρνητικά τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια.
Υπό τις παρούσες συνθήκες φαίνεται ότι η μελέτη στο σπίτι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν επηρεάζει θετικά την επίδοση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ούτε αναπτύσσει τις δεξιότητες μελέτης και αυτό-ρύθμισης. Η εφαρμογή των κατ’ οίκον εργασιών χωρίς τις αναγκαίες προσαρμογές, χωρίς το συντονισμό και τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών και χωρίς την υποστήριξη του μαθητή και των γονέων από το σχολείο, έχει σαν αποτέλεσμα την αναποτελεσματική χρήση τους η οποία μπορεί να οδηγεί και σε αρνητικά αποτελέσματα.
Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης αναθέτουν στους περισσότερους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες μικρής έκτασης εργασίες για το σπίτι. Η συχνότητα ανάθεσης εξαρτάται κυρίως από τις στάσεις των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονέων για τις κατ’ οίκον εργασίες. Τόσο οι δάσκαλοι της γενικής αγωγής όσο και δάσκαλοι ειδικής αγωγής αναγνωρίζουν ένα πολύπλευρο ρόλο για το δάσκαλο του τμήματος ένταξης σε σχέση με τις κατ’ οίκον εργασίες.
Κρίνεται αναγκαία η παραπέρα μελέτη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες ήπιες διαταραχές στη διεκπεραίωση των κατ’ οίκον εργασιών, καθώς και η εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main purpose of this research was to study the homework problems faced by students with learning disabilities in comparison with students without learning disabilities. It studied also the time spent by students to study at home, the extent and type of assistance they receive from their parents, and the role of general and special education teachers in relation to homework.
The survey involved 108 students with learning disabilities who attend to resource room and 108 peers without learning disabilities. Homework Problems Checklist (HPC), supplemented by their parents, was used to study the problems, and questionnaires completed by students themselves, their parents and teachers. There were also interviews with a selected number of parents of pupils with learning disabilities.
We found that students with learning disabilities face many more problems in completing homework in relation to their peers. They spend about the same time to study with students without learning disabiliti ...
The main purpose of this research was to study the homework problems faced by students with learning disabilities in comparison with students without learning disabilities. It studied also the time spent by students to study at home, the extent and type of assistance they receive from their parents, and the role of general and special education teachers in relation to homework.
The survey involved 108 students with learning disabilities who attend to resource room and 108 peers without learning disabilities. Homework Problems Checklist (HPC), supplemented by their parents, was used to study the problems, and questionnaires completed by students themselves, their parents and teachers. There were also interviews with a selected number of parents of pupils with learning disabilities.
We found that students with learning disabilities face many more problems in completing homework in relation to their peers. They spend about the same time to study with students without learning disabilities, but receive more direct and longer-term help from their parents. Students with learning disabilities although spent considerable time to study, most fail to complete an important part of their work. The long and inefficient study often leads to tensions between the student and his mother and negatively affects relationships within the family.
Under these circumstances it seems that studying at home in most cases does not influence positively the performance of students with learning disabilities neither develop their study skills and self-regulation. The use of homework without making the necessary adaptations, without coordination and cooperation of all involved teachers and without the support of students and parents from school, resulting in inefficient implementation which may lead in negative results.
Resource room teachers assign little homework, in most students with learning difficulties. The frequency of assignment depends mainly on the attitudes of teachers and parents on homework. Both teachers of general and special education recognize a multifaceted role for the resource room teacher in relation to homework.
It is needed further study of problems that faces the students with learning disabilities or other mild disorders in completing homework, as well as the application of intervention programs for the confrontation of these problems.
περισσότερα