Σύστημα ποιοτικής και ποσοτικής αξιολόγησης του κινδύνου αστοχίας γεωκατασκευών οδοποιΐας και των συναφών επιπτώσεων
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In the present thesis an integrated system aiming at the assessment of the failure
risk of highway geotechnical assets and the relevant consequences on traffic
flow and travelers’ safety is presented. Critical review of the relevant international
literature brings out serious gaps and disadvantages of the existing rock mass
classification and risk assessment systems. According to the proposed system, the
traffic dislocation risk derives from the combination of three factors, a) the
stability of earth-structures, where special attention is given to the action of
water, this being the most common triggering factor for failure, b) the extent of
failure and c) the consequences on traffic flow and travelers’ safety. As regards
to the first factor, a separate sub-system for the quantitative assessment of the
failure hazard of each type of highway earth-structure is proposed covering the
vast majority of the likely failure types. The second factor, that is, the extent of
failure, ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (51.49 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.