Έλεγχος κύριας κυκλοφοριακής ροής αυτοκινητοδρόμων
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The continuously increasing daily trac congestions on motorway networks around the
world call for innovative control measures that would drastically improve the current
trac conditions. Mainstream trac
ow control (MTFC) is proposed as a novel
and ecient motorway trac management tool, and its possible implementation and
principal impact on trac
ow eciency is analysed. Variable speed limits (VSLs),
suitably operated and enforced, are considered as one (out of several possible) way(s)
for MTFC realisation, either as a standalone measure or in combination with ramp
metering.
A quantitative model of the VSL impact on aggregate trac
ow behaviour on motorways
is proposed and allows for VSLs to be incorporated in a macroscopic second-order
trac
ow model as an additional control component. The integrated motorway network
trac control problem involving ramp metering and VSLs is formulated as a
constrained discrete-time optimal control problem and is solved eciently even for
...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.32 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.