Πειραματική μελέτη της επίδρασης της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στην ακουστική οδό και το κεντρικό νευρικό σύστημα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The wide spread of mobile communication since the late 1980’s raises questions about the effects of electromagnetic fields (EMFs) on the human body. The non-thermal effects of electromagnetic radiation (EMR) have been the focus of most studies. Low energy EMFs seem to cause structural and functional changes in the cell membrane of different cell types, leading to abnormal cell response. Such changes within the central nervous system (CNS) and auditory system, which directly receive EMR during mobile phone use, are of particular interest. Various studies suggest that EMR directly affects neurons by reducing the neuronal reactivity, increasing the neural membrane conductivity and prolonging their refractory period. Furthermore, although it has been suggested that EMR is related with increased incidence of specific tumors and can interact with known carcinogenic agents, no conclusive evidence exists supporting its role in carcinogenesis.
The objective of the present study was to investig ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.24 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.