Η διδασκαλία της ποίησης στο γυμνάσιο: η ανταπόκριση των μαθητών και η ανάδυση της υποκειμενικότητάς τους

Περίληψη

Κύριος στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της συμμετοχής και της διαμόρφωσης των υποκειμένων κατά και μέσα από τη διδασκαλία των ποιημάτων. Ειδικότερα διερευνάται: α) κάτω από ποιες διδακτικές προϋποθέσεις μπορούν να επιδράσουν τα ποιητικά κείμενα στην ανάδυση στοιχείων της υποκειμενικότητας των μαθητών β) πώς ανταποκρίνονται οι μαθητές στη διδασκαλία της ποίησης και γ) ποια είναι η επίδραση της προσωπικότητας του εκπαιδευτικού στους μαθητές μέσα από τη διδασκαλία. Η παρούσα ποιοτική εθνογραφική έρευνα βασίζεται στο τρίπτυχο παρατήρηση – συνέντευξη – συλλογή μαθητικών γραπτών. Ειδικότερα, η παρατήρηση – μη δομημένη, συμμετοχική και φανερή – πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2006/07, σε τέσσερα σχολικά τμήματα, δύο της Β΄ και δύο της Γ΄ αντίστοιχα, 106 συνολικά μαθητών και μαθητριών. Οι συνεντεύξεις που είχαμε με 34 μαθητές και μαθήτριες της Β΄ και της Γ΄ Γυμνασίου με το τέλος της σχολικής χρονιάς καθώς και με 8 μαθητές και μαθήτριες την αμέσως επόμενη ήταν μη δομημένες ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this research is the exploration of the participation and the formation of subjects during and through the teaching of poetry. The main questions that run across and through the research are three. a) First of all, under what instructive conditions and circumstances can affect the poems in the emergence of students’ subjectivity. b) Secondly, how students response to the teaching of poetry and c) lastly, which is the influence of teacher’s personality to the students, through the teaching. This qualitative ethnographic research is based on observation – interview and collection of students written. In particular, the observation was participant and non structural and was carried out during a whole school year (2006/07), at four high- school departments with 106 students. Interviews were non structural and were carried out with the participation of 34 students after the end of school year. The same time I had collected written texts from 44 students. The material was approach ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25979
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25979
ND
25979
Εναλλακτικός τίτλος
The teaching of poetry in high-school: the students’ response and the emergence of their subjectivity
Συγγραφέας
Καλασαρίδου, Σωτηρία (Πατρώνυμο: Σάββας)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αποστολίδου Βενετία
Αλεξίου Βασίλειος
Καρακίτσιος Ανδρέας
Κατσίκη-Γκίβαλου Αναστασία
Παπαρούση Μαρία
Τικτοπούλου Αικατερίνη
Καλογήρου Γεωργία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ποίηση; Διδασκαλία; Γυμνάσιο; Υποκειμενικότητα; Αξίες κειμένων; Ανταπόκριση μαθητών; Αντιλήψεις μαθητών; Ερμηνεία κειμένων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
462 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)