Περίληψη
Στόχος της διατριβής είναι να περιγράψει λεπτομερώς την εισαγωγή της όπερας στην Αθήνα κατά την οθωνική περίοδο και την επίδρασή της στη μουσική ζωή της πόλης, ώστε να δημιουργηθεί ένα έργο αναφοράς. Η έρευνα στράφηκε αποκλειστικώς στις πηγές της εποχής, όπως στη μελέτη του Τύπου, των αρχείων και των περιηγητών. Επίσης, για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε ο ιταλικός μουσικοθεατρικός Τύπος. Η πρώτη παράσταση όπερας στην Αθήνα ήταν ο «Κουρέας της Σεβίλλης» του Rossini και δόθηκε το 1837 από τον περιοδεύοντα θίασο του Ιταλού Gaetano Mele. Το 1839 χτίστηκε από τον Ιταλό Basilio Sansoni το «Θέατρο Αθηνών» και άρχισε τις παραστάσεις του στις 6/18.1.1840 με την «Lucia di Lammermoor» του Donizetti. Έως το 1862 αναβιβάστηκαν τουλάχιστον 58 όπερες σε 130 παράγωγες με θιάσους προερχομένους από την Ιταλία, καθώς όλοι οι εργολάβοι του Θεάτρου Αθηνών συνεργάστηκαν αποκλειστικά με ιταλικά καλλιτεχνικά γραφεία. Η εισαγωγή της όπερας στην Αθήνα κατά την οθωνική περίοδο συνάντησε αντιδράσεις από συντηρητικού ...
Στόχος της διατριβής είναι να περιγράψει λεπτομερώς την εισαγωγή της όπερας στην Αθήνα κατά την οθωνική περίοδο και την επίδρασή της στη μουσική ζωή της πόλης, ώστε να δημιουργηθεί ένα έργο αναφοράς. Η έρευνα στράφηκε αποκλειστικώς στις πηγές της εποχής, όπως στη μελέτη του Τύπου, των αρχείων και των περιηγητών. Επίσης, για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε ο ιταλικός μουσικοθεατρικός Τύπος. Η πρώτη παράσταση όπερας στην Αθήνα ήταν ο «Κουρέας της Σεβίλλης» του Rossini και δόθηκε το 1837 από τον περιοδεύοντα θίασο του Ιταλού Gaetano Mele. Το 1839 χτίστηκε από τον Ιταλό Basilio Sansoni το «Θέατρο Αθηνών» και άρχισε τις παραστάσεις του στις 6/18.1.1840 με την «Lucia di Lammermoor» του Donizetti. Έως το 1862 αναβιβάστηκαν τουλάχιστον 58 όπερες σε 130 παράγωγες με θιάσους προερχομένους από την Ιταλία, καθώς όλοι οι εργολάβοι του Θεάτρου Αθηνών συνεργάστηκαν αποκλειστικά με ιταλικά καλλιτεχνικά γραφεία. Η εισαγωγή της όπερας στην Αθήνα κατά την οθωνική περίοδο συνάντησε αντιδράσεις από συντηρητικούς κύκλους της πόλης, αλλά υποστηρίχθηκε ηθικά και οικονομικά από τις ηγέτιδες κοινωνικές ομάδες, ιδιαίτερα από το βασιλικό ζεύγος του Όθωνα και της Αμαλίας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This doctoral thesis aims at describing in detail the introduction of opera in Athens during the period of King Otto and its influence on the music life of the city, in order to create a reference work. The research was based exclusively on the resources of that era, such as the newspapers, the archives and the works of the foreign travelers who visited Athens. Moreover, it was the first time information from the Italian musical theatre press was used for that purpose. The earliest opera performance in Athens was the Rossinian Ίl Barbiere di Siviglia' in 1837 by the traveling troupe of the Italian Gaetano Mele. The "Theatre of Athens" was built in 1839 by the Italian Basilio Sansoni and opened its gates in 6/18.1.1840 with 'Lucia di Lammermoor" of Donizetti. Until 1862, at least 58 operas were performed in 130 productions from troupes of Italian origin, as all the impresarios of the Theatre of Athens collaborated exclusively with Italian Agenzie Teatrali. The introduction of the opera ...
This doctoral thesis aims at describing in detail the introduction of opera in Athens during the period of King Otto and its influence on the music life of the city, in order to create a reference work. The research was based exclusively on the resources of that era, such as the newspapers, the archives and the works of the foreign travelers who visited Athens. Moreover, it was the first time information from the Italian musical theatre press was used for that purpose. The earliest opera performance in Athens was the Rossinian Ίl Barbiere di Siviglia' in 1837 by the traveling troupe of the Italian Gaetano Mele. The "Theatre of Athens" was built in 1839 by the Italian Basilio Sansoni and opened its gates in 6/18.1.1840 with 'Lucia di Lammermoor" of Donizetti. Until 1862, at least 58 operas were performed in 130 productions from troupes of Italian origin, as all the impresarios of the Theatre of Athens collaborated exclusively with Italian Agenzie Teatrali. The introduction of the opera in Athens during the era of King Otto met with negative reactions led by conservative circles of the city, but it was strongly supported, morally and financially, by leading social groups, especially the reigning couple of King Otto and Queen Amalia.
περισσότερα