Η διαχρονική πορεία του αρχαίου ελληνικού μύθου στο θέατρο: από το κείμενο στη <<Νέα Κοινωνική Σκηνή>>

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα δεν στοχεύει απλώς στην ανάλυση και καταγραφή του πως και του τι του δραματοποιημένου μύθου των Ατρειδών, με επίκεντρο την Κλυταιμνήστρα, αλλά στην περιπέτεια της σκηνικής του αναπαράστασης στην ονομαζόμενη μεταθεατρική εποχή, όπου παρατηρούνται φαινόμενα σκηνοθετικής αυθαιρεσίας. Προτείνει νέους τρόπους παραστασιακής προσέγγισης με βάση την Ποιητική του Αριστοτέλη, αλλά και νεωτέρες Ποιητικές, οι οποίες δύνανται να βοηθήσουν τον σύγχρονο ερευνητή, κριτικό ή δημιουργό του θεατρικού φαινομένου. Ο θεατής μετά την παράσταση αποτελεί νέα κοινωνική οντότητα, η οποία οφείλεται στην επικοινωνιακή δυναμική του μύθου, στα μυθικά σύμβολα, αλλά και σε σύγχρονους κώδικες σκηνικής απόδοσης. Ως εκ τούτου, συνάγονται συμπεράσματα για τη Νέα Κοινωνική Σκηνή, που αποτελεί το προσδόκιμο ενός πιθανού μελλοντικού κόσμου. Οι άξονες της έρευνας είναι οι εξής: Α. Μελέτη των έργων Αισχύλου Ορέστεια, με αναφορές στην Ηλέκτρα του Σοφοκλή, Ηλέκτρα - Ορέστη - Ιφιγένεια η εν Αυλίδι, Ιφιγένεια η εν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research doesn't just aim in the analysis and writing of "how" and "what" of the dramatic myth of the Atreides, in the centre of it the persona Clytemnestra, but in the adventure of its scenic representation of the so called metadramatic era, where we can detect phenomena of directing deviation. It suggests new ways of performing analysis on the basis of the Poetics of Aristoteles, and also newer Poetics, which help the modern researcher, critic or creator of the dramatic phenomenon. The spectator after the performance becomes a new social entity, which comes from the communicative power of the myth the mythic symbols, and also from modern codes of scenic performance. Thus, we can draw some conclusions about the New Social Scene, which may be an expectation of the future world. The methods are the following: Method of literature and Semiotics.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24576
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24576
ND
24576
Εναλλακτικός τίτλος
The diachronicity of the ancint greek myth in the theatre: from text to the new social scene
Συγγραφέας
Ντίνου, Μαρία (Πατρώνυμο: Ζήσης)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Μουδατσάκις Τηλέμαχος
Ζερβού Αλεξάνδρα
Θωμαδάκη Μαρίκα
Μπενάτσης Απόστολος
Αργυροπούλου Παναγιώτα
Πατσαλίδης Σάββας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μύθος; Διακειμενικότητα; Αρχέτυπα; Σύμβολα; Κείμενα; Παραστάσεις; Θεατές; Νέα Κοινωνική Σκηνή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
480 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)