Μελέτη επίδρασης σφαλμάτων κατά την εκτίμηση παραμέτρων του καναλιού στην απόδοση τηλεπικοινωνιακών συστημάτων
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This work investigates how channel parameter estimation errors affect the performance of telecommunication systems. The telecommunication channel is (usually) modeled as a linear filter which is comprised of a fixed number of coefficients. In this sense, the term “channel parameters” is used to denote either the total number of these coefficients or the exact value of each one of them. Numerous algorithms/procedures in the telecommunication literature assume exact knowledge of these parameters and subsequently build upon this knowledge to carry out a specific telecommunication task. In real world conditions, however, nothing is known a priori and all such quantities must be estimated by means of a suitable procedure. Nevertheless, any estimation procedure is subject to errors, which can cause severe degradation of the overall system performance. The present study unfolds along two main axes: The performance analysis (in terms of equalization quality) of a blind second order statistics ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.24 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.