Η βυζαντινή λογία: 4ος-7ος αιώνας
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η σκιαγράφηση της εικόνας της λογίας κατά την πρώιμη βυζαντινή αυτοκρατορία. Λογία ορίζεται η γυναίκα με μεγάλο μορφωτικό επίπεδο, με ή χωρίς συγγραφικό έργο. Μέσα από τη μελέτη μεγάλου αριθμού πηγών, επιχειρήθηκε να διερευνηθεί το ποια ήταν, ποια η καταγωγή και το οικογενειακό της περιβάλλον, τι επιρροές δέχθηκε από αυτό, ποια ήταν η εκπαίδευσή της, ποιο το έργο της (αν υπάρχει ή έχει διασωθεί) πως αντιμετωπίστηκε από τους σύγχρονούς της. Παράλληλα, εξετάστηκε η ζωή της γυναίκας της ύστερης αρχαιότητας, ποιες ήταν οι αντιλήψεις που την καθόριζαν και τη διαμόρφωναν, ποιες ήταν οι επιλογές που μπορούσε να έχει. Αλλαγή στις αντιλήψεις κατά την εποχή αυτή δεν παρατηρείται, παρά τις ελπίδες που έδωσε η επικράτηση του χριστιανισμού για το αντίθετο. Ο χριστιανισμός μάλιστα περιόρισε τις δυνατότητες και το περιεχόμενο της γυναικείας εκπαίδευσης σε στενά θρησκευτικά πλαίσια καθώς και τη δυνατότητα διδασκαλίας από γυναίκες. Διέξοδος σ’ αυτούς τους περιορισμού ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of this thesis is to describe the well-educated woman in the early byzantine era and to answer some questions, who was the well-educated woman? Which was her origin? Which was her family? What influences has received from it? What level of education had she? Which was her work? How have her contemporaries treated her? How was the life of a woman of late antiquity? What perceptions affected the life of the woman in this era? What options had she? A Christian woman would be choosing the better part by devoting her life to God, as the bride of Christ. She had no formal training. A pagan woman could have a classical training and she could teach. The prevailing Christianity restricted the female education on religious limits, reinforced the traditional difference between the two sexes and restricted also the female activities on teaching and writing. These restrictions did not exist in the pagans who esteemed the learned woman as equal to man.
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.55 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.