Παιδαγωγική και εκπαιδευτική δράση της Ρόζας Ιμβριώτη

Περίληψη

Η εργασία είναι ιστορική έρευνα και επιδιώκει α) να κάνει γνωστή την παιδαγωγική και εκπαιδευτική δράση της Ρ. Ιμβριώτη, β) να κρίνει την ιδεολογική της πορεία, γ) την εξέλιξη του πολιτικοκοινωνικού της προβληματισμού, δ) τις απόψεις της για τη λειτουργία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και, ε) να παρουσιάσει το σχολείο το οποίο επιθυμεί να εφαρμοστεί στην Ελλάδα. Η μεθοδολογία της διατριβής στηρίχθηκε στην ιστορική έρευνα και την τεχνική της ανάλυσης περιεχομένου. Για την ερμηνεία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν οι απόψεις των εκπροσώπων του Κινήματος της Νέας Αγωγής και οι εκπαιδευτικές αντιλήψεις του μαρξισμού-λενινισμού. Η Ρόζα Ιμβριώτη από τη νεαρή της ηλικία στρατεύτηκε στους κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς αγώνες για την αναβάθμιση του σχολείου και της κοινωνίας. Για την υλοποίηση του σκοπού αυτού συντάχθηκε με τις αριστερές πολιτικές δυνάμεις και αγωνίστηκε για τη θεσμοθέτηση του σοσιαλιστικού μοντέλου εκπαίδευσης, ή αλλιώς την Πολυτεχνική Εκπαίδευση.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This is a historical research with the purpose a) to make known Rosas Imvrioti’s Pedagogical and Educational work, b) to judge her ideological course, c) the progress of her politico-social issue, d) her views on the function of the Greek Educational system and e) to present the school she wishes it would be implemented in Greece. The methodology of the thesis was based on the historical research and the content analysis technique. The data were interpreted by using the views of the representatives of the New Educational Movement and Marxism-Leninism’s educational conceptions. Rosa Imvrioti was very young when she was enlisted in the social and educational struggles for the upgrade of the school and the society. In order to fulfill her purpose she fell in with the left political forces and struggled for the enactment of the socialistic model of education, also known as Polytechnic Education.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21429
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21429
ND
21429
Εναλλακτικός τίτλος
Pedagogical and educational contribution to the greek education of Rosas Imvrioti
Συγγραφέας
Χρονοπούλου, Χρυσάνθη (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Δανασσής-Αφεντάκης Αντώνιος
Λαμπράκη-Παγανού Αλεξάνδρα
Βερτσέτης Αθανάσιος
Παπακωνσταντίνου Θεόδωρος
Κασσωτάκης Μιχαήλ
Κρουσταλλάκης Γεώργιος
Φρυδάκη Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορική έρευνα; Παιδαγωγική; Εκπαίδευση; Μαρξισμός; Λενινισμός; Κίνημα Νέας Αγωγής; Σχολείο εργασίας; Πολυτεχνική εκπαίδευση; Σύνδεση θεωρίας και πράξης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
418 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)