Η πρακτική σημασία των χαρτογραφικών προβολών στη διδασκαλία των χαρτών στο σχολείο

Περίληψη

Κανείς χάρτης μικρής κλίμακας (κυρίως ο παγκόσμιος) δεν μπορεί να αποτυπώσει τη γήινη - σχεδόν σφαιρική - επιφάνεια, ή μέρος αυτής, χωρίς να δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα παραμόρφωσης στο αποτυπωμένο σχήμα ή κάποια διαφορά στις πραγματικές εκτάσεις και αποστάσεις των αντίστοιχων επιφανειών της Γης. Η θεωρία αυτή της παραμόρφωσης είναι βασική αρχή της μαθηματικής χαρτογραφίας και στηρίζεται σε ανώτερα μαθηματικά της διαφορικής Γεωμετρίας. Η αντίληψη αυτής της ιδιαιτερότητας, ως ένα μειονέκτημα, των παγκοσμίων χαρτών που χρησιμοποιούνται στις σχολικές αίθουσες αλλά και αυτών που ενσωματώνονται στα σχολικά εγχειρίδια, από τους μαθητές, είναι o βασικός διερευνητικός στόχος της διατριβής αυτής. Κατά πόσο ο κάθε μαθητής αντιλαμβάνεται το γνωστό πρόβλημα της σωστής απεικόνισης της γήινης επιφάνειας, ήταν πάντα ένα ζητούμενο, αλλά και η ικανότητα αυτού να αναγνωρίζει τις περιοχές του χάρτη είτε με σημαντική παραμόρφωση του σχήματός τους, είτε με μεγάλη διόγκωση της έκτασής τους, παρουσιάζει επ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Every flat map misrepresents the surface of the Earth in some way. No map can rival a globe in truly representing the surface of the entire Earth. However, a map or parts of a map can show one or more-but never all-of the following: True directions. True distances. True areas. True shapes. For example, the basic Mercator projection is unique; it yields the only map on which a straight line drawn anywhere within its bounds shows a particular type of direction, but distances and areas are grossly distorted near the map's polar regions. Map projections are attempts to portray the surface of the earth or a portion of the earth on a flat surface. Some distortions of conformality, distance, direction, scale, and area always result from this process. Some projections minimize distortions in some of these properties at the expense of maximizing errors in others. Some projection are attempts to only moderately distort all of these properties. How much each student conceives the known problem ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20350
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20350
ND
20350
Εναλλακτικός τίτλος
The importance of map projection in world map teaching at school
Συγγραφέας
Τζώτζης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Κατσίκης Απόστολος
Τσιάκαλος Γεώργιος
Αστάρας Θεόδωρος
Ψύλλος Δημήτριος
Αυγολούπης Σταύρος
Μαυρίδης Μύρων
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παγκόσμιος χάρτης; Χαρτογραφικές προβολές; Παραμορφώσεις σχημάτων; Μαθηματική γεωγραφία; Ερωτηματολόγια; Απόψεις μαθητών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
167 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)