Τεχνικές ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας και βίντεο με εφαρμογή στην αναγνώριση συναισθηματικής κατάστασης
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main field of interest of this thesis includes computational intelligence and image processing techniques in order to recognize facial expressions in images and video. More specifically, a new method for the real-time recognition of the six facial expressions (anger, disgust, fear, happiness, sadness and surprise) is proposed. The information taken under consideration consists of the coordinate differences extracted from the deformed grids calculated between the neutral state and the greatest facial expression intensity, as depicted in the video. The classification is achieved by using either a novel multi-class Support Vector Machines (SVMs) system for the direct recognition of facial expressions or many two-class SVMs systems for the recognition of facial expressions using the activated Facial Action Units (FAUs) that were detected. Moreover, a new Discriminant Non Negative Matrix Factorization (DNMF) method that uses projected gradients to ensure the stability of the limit point ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.08 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.