Ανάπτυξη, εφαρμογή και διερεύνηση προσομοιωμένων μοντέλων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών

Περίληψη

Ερευνητές/τριες και εκπαιδευτικοί προτείνουν ότι η εκμάθηση των Φυσικών Επιστημών θα έπρεπε να οδηγεί τους μαθητές/τριες στην επιστημονική γνώση αναπτύσσοντας την κατανόηση των αναπαραστάσεων του υλικού κόσμου, δηλαδή των επιστημονικών θεωριών και μοντέλων. Τα μοντέλα αποτελούν βασικό στοιχείο της αναπαραστασιακής διάστασης της επιστήμης και κύριο μεθοδολογικό εργαλείο της επιστημονικής έρευνας. Με τη χρήση των μοντέλων εξειδικεύονται θεωρίες, ερμηνεύονται φαινόμενα και ελέγχονται υποθέσεις. Η αξία των μοντέλων και της μοντελοποίησης στη διδασκαλία και τη μάθηση των Φυσικών Επιστημών έχει υποστηριχθεί από εκτεταμένες έρευνες οι οποίες τονίζουν τη σπουδαιότητά τους και τη δυνατότητά τους να συμβάλλουν στη γνωστική εξέλιξη του μαθητή/τριας. Πολλές έρευνες ανέδειξαν τις περιορισμένες γνώσεις των μαθητών/τριών, φοιτητών/τριών, ακόμα και των εν ενεργεία εκπαιδευτικών σχετικά με τα μοντέλα και ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν προβλήματα να διδάξουν μοντέλα ή να εφαρμόσουν διαδικασίες μοντελοποίηση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Models constitute a main methodological instrument of the scientific research. With the use of models theories are specialized, phenomena are interpreted, and hypotheses are tested. The value of models and modelling in teaching and learning of Science has been supported by extensive studies that highlight the importance and capability to contribute in cognitive progress of students. Many studies have shown the limited knowledge of pupils, students, even of teachers, relative to models, and that teachers meet problems in the teaching and use of models. Difficulties are met in the identification and the application of the explanatory function of models but mainly in the identification of their predictive function. In teaching of Science models are used for the interpretation of the phenomena, although the use of models aiming in the prediction of a phenomenon is not spread. Apart from scientific interest, there is also educational interest for the teaching and learning of models in our c ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18857
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18857
ND
18857
Εναλλακτικός τίτλος
Development, implementation and research of simulated models in the teaching of Physics
Συγγραφέας
Πετρίδου, Ελένη
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκαπίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ψύλλος Δημήτριος
Χατζηκρανιώτης Ευρυπίδης
Αθανασίου Κυριάκος
Δαγδιλέλης Βασίλειος
Καριώτογλου Πέτρος
Πανταζής Παύλος
Φουρτούνης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μοντέλα προσομοίωσης; Μοντέλα πρόβλεψης; Μοντέλα διδασκαλίας; Μεταγνωστική φάση; Πόλωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
287 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)