Ομάδες συμφερόντων σε ένα μεταβαλλόμενο εσωτερικό και περιφερειακό πολιτικό σύστημα: η περίπτωση της ελληνικής ναυτιλίας και αλιείας σε Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση

Περίληψη

Η διατριβή προσπάθησε να απεικονίσει την συμπεριφορά των ομάδων συμφερόντων της ναυτιλίας και της αλιείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ως μελέτες περίπτωσης θεωρήθηκαν τα ναυτικά ατυχήματα των δεξαμενοπλοίων Erika και Prestige, τα οποία οδήγησαν την Επιτροπή στο να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία στης οποίας το περιεχόμενο αντέδρασαν δυναμικά και προσπάθησαν να επηρεάσουν οι ομάδες των ναυτιλιακών και ιδιαίτερα των πλοιοκτητικών συμφερόντων. Η αντίστοιχη μελέτη περίπτωσης ήταν η Κοινή Αλιευτική Πολιτική και κυρίως η διάσταση της διατήρησης και διαχείρισης των αποθεμάτων. Τα κύρια ερωτήματα που τέθηκαν είναι τα εξής: Για την πρώτη μελέτη περίπτωσης: Γιατί τα ναυτιλιακά συμφέροντα παρά τον διεθνή προσανατολισμό τους φάνηκαν να αντιτίθενται στην Ένωση, ενώ θα έπρεπε (λογικά) να είναι φορείς, που θα πίεζαν για περαιτέρω μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από το εθνικό στο υπερεθνικό επίπεδο; Για την δεύτερη μελέτη περίπτωσης: Υπάρχει ανεπίσημη συμμαχία των αλιέων με τις αντίστοιχες τους Κυβερνήσεις, η οποία ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation attempted to picture the behaviour of maritime- and fishing- related interest groups vis-a-vis the European Union. Case studies have been used. On the one hand the maritime accidents of the crude carriers Erika and Prestige. The accidents prompted the Commission to initiate. However, the content of the initiation did not please the maritime interests, therefore they reacted vociferously and tried to influence it so as to be amended. On the other hand is attitudes and behaviours of the fishing industry vis-a-vis the Common Fisheries Policy and especially stock preservation and management. The basic questions set were the following: Regarding the first case study: Despite their international orientation maritime interests appeared to oppose the Union, where common sense would say that they would be groups pressing governments for further transfer of competences from the national to the supranational level. How could this behaviour be explained? On the second case study: ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18799
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18799
ND
18799
Εναλλακτικός τίτλος
Interest groups in a changing national and regional political system: the case of greek shipping and fisheries in Greece and the European Union
Συγγραφέας
Μηνάς, Αδαμάντιος-Διονύσιος
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Νομικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Τσινισιζέλης Μιχαήλ
Λυριντζής Χρήστος
Σπουρδαλάκης Μιχάλης
Μαραβέγιας Ναπολέων
Υφαντής Κωνσταντίνος
Ιωακειμίδης Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Πολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ευρωπαϊκή Ένωση; Ομάδες συμφερόντων; Πολιτική μεταφορών; Περιβάλλον; Ναυτικά ατυχήματα; Κοινή αλιευτική πολιτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
570 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)