Τεχνικές διαχείρισης ραδιοπόρων σε συστήματα OFDMA με χρήση πολλαπλών κεραιών στο σταθμό βάσης και στη συσκευή του χρήστη
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This doctoral thesis attempts to provide an analysis and performance investigation on the operation of OFDMA networks. The research analysis of an OFDMA network can certainly involve different aspects of its operation. However, in the framework of this thesis, the interest lies in the resource allocation algorithms that these networks apply along with the different array antenna techniques that can also be implemented in such networks in order to endure their performance. In the context of the radio resource allocation, six subcarrier allocation algorithms with gradually increasing difficulty, are examined. Their performance is also investigated when adaptive modulation is applied. The adaptive modulation technique is combined with OFDMA systems since it has been proved to optimize their performance. Nev- ertheless, this technique involves important feedback information so less demanding techniques are usually preferred. A new subcarrier allocation algorithm is proposed with frequency ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.02 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.