Διερεύνηση ασφάλειας και λειτουργικότητας οδού δυό λωρίδων κυκλοφορίας ως προς την κίνηση διαξονικών οχημάτων σε αυξημένες κατά μήκος κλίσεις

Περίληψη

Εν αντιθέσει με την αντίληψη της κλασσικής οδοποιίας ότι η ασφαλής κίνηση ενός οχήματος σε καμπύλη είναι ανεξάρτητη της μάζας του και των γενικότερων τεχνικών χαρακτηριστικών του αλλά και της μηκοτομής της οδού, η παρούσα εργασία εξετάζει την κίνηση διαξονικών οχημάτων σε τρισδιάστατη επιφάνεια κύλισης, όπου διερευνάται η αλληλεπίδραση των ασκούμενων δυνάμεων σε αυτά. Το κριτήριο κίνησης οποιουδήποτε οχήματος με ασφάλεια επαληθεύεται όταν δεν παρατηρείται ολίσθηση τόσο στην διαμήκη όσο και στην εγκάρσια διεύθυνση της τροχιάς του. Η αρχή αυτή στην ουσία δεσμεύει τρεις παράγοντες : οδικό περιβάλλον - όχημα - χρήστη. Στην υπόψη διατριβή διατυπώνονται σχέσεις οι οποίες αλληλοδεσμεύουν κρίσιμα γεωμετρικά μεγέθη (οριζόντια ακτίνα και κλίση στη μηκοτομή) με μεταβλητές οι οποίες αφορούν τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Η παρουσία του χρήστη (οδηγού) θεωρείται βέλτιστη και κατά συνέπεια δεν λαμβάνεται υπόψη, δεδομένου ότι μια ολοκληρωμένη εμβάθυνση προς την κατεύθυνση αυτή, απαιτεί την συνδ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The existing highway design concept accepts that the safe curve negotiation of a vehicle is not depended on its mass value and its technical characteristics, as well as the longitudinal profile of the road. Contrary to these assumptions, the present study examines the motion of dual-axle vehicles in a 3-D surface concluding that relationships must govern the above mentioned road and vehicle parameters. Studying the vehicle motion, which is safe when no slip occurs in both the lateral and the longitudinal direction of travel, it is necessary to introduce into its description all interacting parameters, namely the road - the vehicle - the driver. This study confined to the interaction of the two former ones, develops relationships that involve elements of design (specifically horizontal radii and grade values) with values related to the vehicle technical characteristics. The behavior of the driver is considered outstanding, thus it is ignored, since a thorough examination towards this di ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/13568
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/13568
ND
13568
Εναλλακτικός τίτλος
Safety and functional investigation of two lane roads regarding the motion of two axle vehicles on high grades
Συγγραφέας
Μαυρομάτης, Στέργιος
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Ψαριανός Βασίλειος
Γιώτης Απόστολος
Σπέντζας Κωνσταντίνος
Τσώχος
Μίντσης
Κανάραχος
Φαρτζικόπουλος
Κονταράτος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Διαξονικά οχήματα; Οχήματα; Ασφάλεια οδών; Δρόμοι; Οδοί; Αυτοκίνητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxi, 339 σελ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)