Βιομετρική διερεύνηση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα και της επιπτώσεώς τους στο προσδόκιμο της επιβιώσεως του ελληνικού πληθυσμού

Περίληψη

Η μελέτη των τρ.ατ. στην χώρα μας για τα έτη 1956-1982 αποκαλύπτει, ότι ο αριθμός των νεκρών από τρ.ατ. αυξάνει, διαχρονικά με μία μικρού βαθμού πτώση στην 3ετία 1979-81. Οι άρρενες θύματα των τρ.ατ. είναι περισσότεροι, από τις θήλεις. Οι νέοι, οδηγοί και οι ηλικιωμένοι, πεζοί αποτελούν τις δύο κατηγορίες με την μεγαλύτερη συχνότητα σε θανάτους από τρ.ατ. Οι περιοχές γύρω από τα αστικά κέντρα έχουν σχετικά υψηλούς βαθμούς θνησιμότητας ενώ στην περιφέρεια πρωτευούσης ο αριθμός των νεκρών απο τρ.ατ. παραμένει διαχρονικά στάσιμος. Κατά τους θερινούς μήνες και τα Σαββατοκύριακα παρατηρείται μια έξαρση των τρ.ατ. Σαν κυριώτερα χαρακτηριστικά των οδηγών που εμπλέκονται σε τρ.ατ. είναι: ελευθεροεπαγγελματίες οδηγοί, με ερασιτεχνικό δίπλωμα ή άνευ διπλώματος και οδηγοί Ι.Χ. επιβατηγών οχημάτων. Τα κυριώτερα αίτια στα οποία οφείλονται τα τρ.ατ. αφορούν οδηγούς και πεζούς. Από την εξέταση της επίπτωσης των τρ.ατ. στο προσδόκιμο της επιβίωσης παρατηρείται ότι αυτό θα ήταν αρκετά υψηλότερο αν δεν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study presents the evolution of traffic fatalities in Greece, during the period 1956-1982. The mortality rates from traffic accidents increase for both sexes until 1979. From 1979 until 1981 there is a minor decrease in the mortality rates from traffic accidents. After the 4th year of age males have greater mortality rates than females. The highest annual rates are at ages 20-24 and 65 over. Most of the young victims are male drivers and most of the elder victims are pedestrians. The increase of the index of the number of registered vehicles in Greece is greater than the increase of the index of the number of deaths from traffic accidents. Areas around large cities in Greece have greater mortality rates than rural ones. The greater area of Athens has the smallest mortality rate in Greece. Summer and weekends have the highest frequency in traffic fatalities. Drivers who are involved in traffic fatalities are mainly businessmen with amateur license and driving private cars. High spe ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/1333
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/1333
ND
1333
Εναλλακτικός τίτλος
Biometrical study of traffic accidents in Greece: Years of life lost from traffic accidents in Greece
Συγγραφέας
Παγγέ-Λέκκα, Πολυξένη
Ημερομηνία
1990
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Ιατρικής. Τμήμα Ιατρικής
Εξεταστική επιτροπή
Γλάρος Δημήτριος
Κάλεφ-Εζρά Τζών
Κατσουγιαννόπουλος Βασίλειος
Λιάκος Άρης
Παππάς Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΆλλες Ιατρικές Επιστήμες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ατυχήματα; Ειδικός συντελεστής θνησιμόητητας; Έτη ζωής που χάνονται; Θνησιμότητα; Προσδόκιμο επιβίωσης; Τραχαία ατυχήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
132 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)