Βαθμίδες αυτονομίας στην εκμάθηση ξένων γλωσσών
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
A five-year study related to autonomy in foreign language learning, which in this instance was English as a Foreign Language, was implemented in the School of English (SOE) of the Faculty of Philosophy, Aristotle University of Thessaloniki and involved the investigation of peer-assessment and self-assessment of writing and speaking skills as a means to promote greater autonomy in language learning. The study, entitled the Assessment for Autonomy Research Project (AARP), consisted of three phases extending over the five academic years 2005-2010: a Preliminary Study (2005-2006), the Main Study (2006-2009) and a Post-Study (2009-2010). The three study phases were conducted with students on the SOE 1st Year course, Language Mastery I (LM I). Subjects used in the AARP study were convenience samples from the Instructor-Researcher’s own LM I course groups. Quantitative data concerning peer-, self- and instructor assessment of both writing skills and speaking skills was gathered by means of cr ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (6.4 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.