Βαθμίδες αυτονομίας στην εκμάθηση ξένων γλωσσών
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
A five-year study related to autonomy in foreign language learning, which in this instance was English as a Foreign Language, was implemented in the School of English (SOE) of the Faculty of Philosophy, Aristotle University of Thessaloniki and involved the investigation of peer-assessment and self-assessment of writing and speaking skills as a means to promote greater autonomy in language learning. The study, entitled the Assessment for Autonomy Research Project (AARP), consisted of three phases extending over the five academic years 2005-2010: a Preliminary Study (2005-2006), the Main Study (2006-2009) and a Post-Study (2009-2010). The three study phases were conducted with students on the SOE 1st Year course, Language Mastery I (LM I). Subjects used in the AARP study were convenience samples from the Instructor-Researcher’s own LM I course groups. Quantitative data concerning peer-, self- and instructor assessment of both writing skills and speaking skills was gathered by means of cr ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (6.4 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.